Our Love Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 13, 2012

|| Tadika Mahir Ilham, Hulu Langat

Nama Institusi : Tadika Mahir Ilham
Lokasi: Batu 14, Hulu Langat, Selangor
Yuran Kemasukan (2013) : RM800++, Monthly :RM140 ( x termasuk pengangkutan)
Umur: 4-6 tahun
Exam review: Semesterly basis
Bahasa pengantar : Eng
Session : Morning (8am-11.30am) & Evening (12.30noon - 4.00pm)
Official Site: http://www.cahayaku.com.my/

Assalamualaikum w.b.t,

Entry kali ni nak story mory tentang salah satu institusi pendidikan pra sekolah yang mempunyai track record yg sgt bagus iaitu Tadika Mahir Ilham, terletak di jalan utama Hulu Langat, Selangor.

Sebenarnye, kawan sy Salmi yg rekomen tmpt ni, memandangkan anak nye pernah bersekolah disini dulu. Jadi, saya akhirnya menghantar anak sulung saya, Razeen (yang sekrg sudah darjah 1) bersekolah di tadika ini pada usia nya 5 tahun. Sebelum menghantar ke tadika ini, dia hanya diberi pendidikan tidak formal dari saya suami isteri termasuk atuk nye. 

Yang sgt ohsem ialah Razeen sudah boleh membaca agak lancar bahasa melayu dan bahasa inggeris hanya setelah 6 bulan bertadika (#hade ke perkataan ni) dan berjaya menghafal kebanyakan doa pendek dan surah2 dari Juz Amma.

Alhamdulillah, terima kasih kepada tenaga pengajar tadika ni, seperti cikgu Nana, cikgu su, pengetua cikgu Zu dan lain. Qiraati @ Iqra' sehingga tahun akhir tadika 6 tahun, Razeen dah nak habis Qiraati 4, maknenye dah boleh membaca AlQuran.

Syukur tak sia-sia Ibu dan Atuk tlg hantar ambil Muhd Razeen.. Terima kasih Along dan Abah, Jasamu Kami Kenang.. Tahun depan 2013, Cik Zahra plak nak sekolah kat sini.. InsyaAllah

Saya personally rekomen tadika ni, sbb "Teknik Cahaya ku" yang di ajar disekolah ni sgt-sgt membantu anak2 dalam pembelajaran mereka. Tambahan tadika ni menerapkan nilai2 Islamik, hafazan, bacaan doa, solat dan penerapan perkara2 sunnah + bahasa Inggeris adalah sebagai bahasa pengantar.

Tadika ini juga mengajar Abacus menggunakan teknik muzik atau bunyi "do re mi.." Nampk menarikkan, tp sy sampai ke sudah x paham pun camne nak gune abakus ni hehehe..

Convocation day, held @ the school area, nice and simple but yet full of wonderful moments, oppss I'd misplace the photos..huhuhu will upload later.

Kalo berminat boleylah koling2 tadika ni ye ~ InsyaAllah berbaloi

~p/s: My recommendation is solely based on my own personal experience
        If anyone has anything to share or comment pls do so ya'.

Thanks a bunch for reading this entry ^.^
First day schooling

First time sports day held @ Dewan Sri Nanding

2 comments:

  1. Assalamualaikum..

    I ada soalan nak tanya pasal tadika ni..boleh tak emel i kat eddiena1308@gmail.com. panjang pulak nanti cerita kat sini..hehe.

    Thanks.

    ReplyDelete
  2. nk tnye..bleh tak sye nk apply di tadika ni..ni no fon sye..0165597640...nie email sye..noorfaiqah14@gmail.com

    ReplyDelete